av Lofqvist » 2017-08-11, 21.58.21
Jomen Sylwe, jag har redan en 180.954 på plats, inga större problem att byta.
Men den dånar nåt förfärligt, över 85 är det jättehög ljudnivå.
Det blev bättre med 3,69-bakaxeln som sänkte varvtalet med 10%, den funkar bra,
men måste låta byta tätningen till kardanaxeln.
Tänkte kanske återställa motorn för att backa tillbaka till "matching numbers".
Kanske åker originalförgasarna med choke tillbaka också.
Bakaxeln är inte original förstås, men det är bara innandömet som skiljer,
har en nivomat som inte fungerar så det är vanlig fjäder. Går den att reparera,
det var väl ett tillval på modellen?
Vet inte om jag orkar bygga tillbaka till enkretsbromsarna igen, bytt alla
tätningar och nylimmade belägg runtom, men det känns bättre med 2-K.
Tycker jag kan kompromissa med original när det är en säkerhetsfråga,
det har jag inga problem med, även om endast bakre kretsen har dålig
bromsverkan.
/Åke
Åke Löfqvist, medlem nr 630
[/url]
A208 CLK 230 Kompressor -03
S213 220d -18