sl500 skrev:det finns firmor som reparerar dessa defekta kapilärrör..
fanns en i Bromma som jag anlitade för länge sen.
hittade detta i classik motor
Denna typ av temperaturmätare bygger på att en lättflyktig vätska, oftast eter, ökar eller minskar sitt tryck vid olika temperaturer. När givaren i motorn värms upp ökar trycket och överförs till mätaren genom ett smalt rör som heter kapillärrör. Mätaren i bilen läser alltså av ett tryck som i sin tur motsvarar en viss temperatur. Om nu röret gått av har all eter garanterat läckt ut. Men denna typ av utrustning går att reparera. Kolla med Instrument Jige AB tel: 0247-101 16
Jim Lundberg
W115_220D skrev:Fick mätaren igår och idag är den monterad.
Kan tillägga att det fungerar kanon:-)
smokeytorque skrev:När är brytpunkten mellan termisk och elektrisk mätare? Stannar tempmätaren i visningsläge när man bryter strömmen på nyckel?
Har en -68, med elektriskt eftermontage-visserligen en elektrisk mätare imonterad i mätarhuset, men jag anar att det inte är helt original...
sl500 skrev:smokeytorque skrev:När är brytpunkten mellan termisk och elektrisk mätare? Stannar tempmätaren i visningsläge när man bryter strömmen på nyckel?
Har en -68, med elektriskt eftermontage-visserligen en elektrisk mätare imonterad i mätarhuset, men jag anar att det inte är helt original...
skulle tippa från 73 med facelift.
den ska gå ned då man bryter strömmen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster