Liten uppföljning efter dryga två år med renoverad insprutningspump:
1) Insprutningspumpens oljesticka visar alltid rätt nivå, med ren och fin olja,
2) Motorn startar alltid direkt, även efter ett halvårs vintervila, även på bara 4 cylindrar,
3) Det är lite kinkigt att ställa CO-halten på tomgång, motorn verkar föredra ungefär 4%,
4) Det är viktigt att synkronisera gasreglagets länkage, glappande kulleder är inte bra.
Apropå (2) så gjorde jag en noggrann kamvinkelinställning efter byte av båda brytarparen (16 grader per par).
Apropå (3) så använder jag en hobbymässig CO-mätare, vet inte hur exakt den mäter egentligen.
Apropå (4) så har jag beställt ett antal nya kulleder till gasreglaget, hoppas på ännu bättre gång med dessa!
För övrigt är det ju härligt att fylla tanken med bortåt 100 liter av årets färska 98-bensin och dra iväg med fullgas
Jodå, denna 1968 års modell är extrautrustad med diffbroms, annars skulle jag inte våga ge fullgas på fuktig asfalt!